تنها راه برای پیروزی مردم مظلوم یمن اتحاد
اقدام نظامی عربستان و متحدانش در یمن با حمایت و اجازه آمریکا و بنا به دلایل و انگیزه های خاص خود عربستان صورت گرفته است .آمریکا این هجوم را ازنظر تدارکاتی و اطلاعاتی ازعملیات ائتلاف نظامی کشورهای عربی در یمن حمایت می کند. سیاست آمریکایی ها در خصوص یمن مبتنی بر حاشیه گزینی بوده است .آمریکایی ها در اواسط بهمن ماه سال 1393شمسی پایگاه های نظامی خود در صنعا را نیز تخلیه کردند و سفارت خود را نیز در این شهر تعطیل کردند. این نشان می دهد که سیاست آمریکا از بازی کردن نقش روی صحنه به پشت صحنه تغییر کرده است.عربستان سعودی فکر  می کند که در صورت کنترل حوثیها برعدن، آنها به راحتی به دریا دسترسی پیدا می کنند ومنطقه ای استراتژیک عدن که هم از نظر تجارت نفت وهم از نظر امنیتی بسیار مهم است را از دست می دهد.عدن آخرین سنگرحضورعربستان در یمن است و در واقع به خطر افتادن دولت در عدن از نظر ریاض خط قرمز محسوب می شد و عربستان در صدد است با تمام سلاحها و هم پیمانان سنتی اش این تنها سنگر باقی مانده را حفظ نماید. همچنین عربستان سعودی از این نگران است که سوریه دومی در کنار مرزهایش شکل گیرد. به نظر می رسد علت اصلی حمله عربستان به یمن نیز انتقام استقلالی است که مردم این کشور به دست آورده اند. مردم یمن برای مقابلۀ گسترده و همه جانبه به عربستان اقداماتی انجام داده اند از جمله؛ تشکیل جبهه فرهنگی یمن ضد تجاوز عربستان در همبستگی با مردم استان صعده در شمال یمن، این جبهه در اساسنامه خود اعلام کرده است به طور کامل از مردم صعده حمایت می کند. مردم صعده با جنگی که هدف آن نسل کشی است، روبرو هستند و بیشتر شهرهای یمن صحنه حملات عربستان است اما صعده بیش از بقیه هدف قرار می گیرد. صعده صحنه بمبارانهای جنگنده های عربستان است که همه را هدف قرار می دهد و همه چیز را نابود می کند. مردم صعده در برابر فساد و بی عدالتی ایستادگی کردند، به همین علت آنها اکنون با تجاوز جنایتکاران رژیم عربستان روبرو شده اند.استان صعده در شمال یمن هر روز آماج حملات هوایی جنگنده های عربستان قرار می گیرد.
در طول زمان هجوم نیروهای عربی به یمن ملاحظه می شود که روند ایستادگی و مقاومت نیروهای مردمی یمن مقابل حملات عربستان را موفقیت آمیز ارزیابی کرد.نیروهای مردمی یمن از جمله جنبش انصارالله در طول دوره طولانی حملات هوایی عربستان ، شرایط را مدیریت کرده و مانع موفقیت سعودی ها شده است.
اقدامات گروه تروریستی القاعده با حمایت عربستان در یمن نیز به نتیجه نخواهد رسید.برخلاف تبلیغات گسترده رسانه‌ای که با محوریت شبکه العربیه در جریان است و از یک اتاق فکر مشترک آمریکایی، صهیونیستی و سعودی تغذیه می‌کند، عملیات نظامی رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم یمن به بن‌بست رسیده است. «صالح الصماد» رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با تأکید بر اینکه رژیم آل سعود نتیجه اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه خود علیه ملت بی دفاع یمن را خواهد دید، تصریح کرد: هنگامی که آمریکایی ها دیدند که جایگاه آنها در یمن تضعیف شده است، آل سعود را در گرداب جنگ علیه یمن گرفتار کردند.وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا سعی کرد تا با وادار نمودن آل سعود به اتخاذ اقدام نظامی علیه یمن، جایگاه القاعده و داعش در این کشور را تقویت تا بتواند همچنان به فعالیت های خود در یمن ادامه دهد.این عضو ارشد انصارالله افزود: سعودی ها گمان می کنند که یمن یکی از ایالت های عربستان محسوب می شود. آمریکا و صهیونیست ها حامیان اصلی آل سعود هستند.امّا آنها باید بدانند که ؛« لحظه تاریخی «سیلی محکم» به صورت آل‌سعود نزدیک است.» قبایل یمنی طی عملیاتی به داخل مرزهای عربستان سعودی نفوذ کردند. این عملیات از محورهای جازان و نجران صورت گرفت. در جریان این عملیات،چند نفر از نظامی سعودی به هلاکت رسیده و چندین نظامی دیگر نیز فرار را بر قرار ترجیح دادند.قبایل یمنی کنترل چند پایگاه نظامی عربستان سعودی را به دست گرفتند و در این عملیات شماری از نظامیان سعودی به اسارت گرفته شده اند.همچنین مقادیری سلاح و تجهیزات نظامی به تصرف قبایل یمنی درآمد. پایگاه های «الحلقه» و «التبه» در نجران و پایگاه های نزدیک به منطقه جازان از جمله نقاطی هستند که قبایل یمنی کنترل آنها را به دست گرفته اند. «كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثيرَةَ بِإِذْنِ اللّه ِ وَ اللّه ُ مَعَ الصّابِرينَ.» (البقرة 249) «چه بسيار گروهى اندك، به يارى خدا، بر گروهى پر شمار پيروز شدند و خداوند با صابران است.» پيامبر صلي الله عليه و آله: «اِنَّ النَّصْرَ مَعَ الصَّبْرِ، وَ الْفَرَجَ مَعَ الْـكَرْبِ، وَ اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرا»
پيروزى، همراه با صبر است و گشايش، همراه با سختى، و مسلّما پس از هر دشوارى اى آسايشى خواهد بود (پايانِ شبِ سيه، سپيد است)

 

موضوعات: طوفان جاهلیت (برندگان و بازندگان واقعی هجوم به یمن)
[یکشنبه 1394-03-10] [ 10:50:00 ب.ظ ]